„Super Blue Blues” - taki tytuł nosić będzie nowa płyta Grzegorza Kapołki. Jeden z najlepszych polskich gitarzystów jazzowych i bluesowych nagra ją w doborowym składzie, z udziałem znakomitej, amerykańsko – francuskiej, sekcji rytmicznej. Trio wejdzie do studia w drugiej połowie sierpnia.
Tytuł albumu nieprzypadkowo nawiązuje do serii płyt Grzegorza Kapołki, które przyniosły mu uznanie oraz liczne nagrody branżowe. - „Super Blue Blues” będzie pewnego rodzaju podsumowaniem sześciu poprzednich wydawnictw. Oczywiście wybrane z nich kompozycje zarejestrujemy na nowo podczas sesji, więc pewnie zabrzmią trochę inaczej. Ale będą również premierowe utwory – mówi Grzegorz Kapołka.
Wirtuozowi gitary towarzyszyć będą dwaj świetni muzycy: basista Linley Marthe oraz perkusista Gregory Hutchinson. Pierwszy z nich pochodzi z Martyniki, ale na stałe mieszka i pracuje w Paryżu. W swoim bogatym artystycznym CV ma między innymi współpracę z ikoną jazzu Joe Zawinulem, Randym Breckerem, czy Gino Vanellim. Nowojorski perkusista Gregory Hutchinson również może pochwalić się wieloma uznanymi nazwiskami w swoim portfolio. Najważniejsze z nich to John Scofield, Joe Henderson i Joshua Redman. - Nie ukrywam, że sesja w takim gronie będzie dla mnie sporym wyzwaniem. Poziom tych muzyków jest nieprawdopodobny, po prostu topowa półka – podkreśla śląski gitarzysta.
Trio nagra materiał w wojkowickim studio MAQ Records, w którym powstały poprzednie płyty Grzegorza Kapołki. - Bardzo dobrze mi się tam pracuje, nie ma sensu zmieniać miejsca, które sprawdziło się podczas wcześniejszych sesji – mówi Grzegorz.
Grzegorz Kapołka jest absolwentem Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Oprócz autorskich płyt, nagrał ponad 50 albumów jako muzyk sesyjny. Został wybrany „Gitarzystą Roku 2014" według czytelników magazynu „Twój Blues”. W rankingu „Gitarowy Top” (2002) został uznany za najlepszego gitarzystę bluesowego w Polsce, natomiast płyta „Blue Blues II” zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Najlepsza płyta gitarowa Blues”. Natomiast „Blue Blues” została uznana przez prestiżowe czasopismo "Muzyk" za "najlepszą polską płytę bluesową jaka kiedykolwiek się ukazała”.